روش های آموزش برنامه نویسی php پروژه محور

 php چیست؟

PHP  مخفف عبارت PHP Hypertext Preprocessor در زبان انگلیسی می باشد. PHP یکی از زبان های برنامه نویسی یا اسکریپت نویسی اوپن سورس (Open Source) نیز هست. یعنی استفاده کردن از PHP تماما رایگان است و برای کار با آن از شما هیچ هزینه ای گرفته نمی شود.

از این رو آموزش برنامه نویسی php پروژه محور می تواند بسیار کار آمد و درآمد زا باشد. در این مقاله به بررسی روش های آموزش برنامه نویسی php پرداخته شده است.

آموزش برنامه نویسی php پروژه محور

آموزش php سخت است و یا آسان؟
برای بسیاری از افراد مبتدی این سوال پیش می آید که آموزش برنامه نویسی php نیازمند هوش بالا است و یا باید مدت زمان زیادی را برای آموزش آن صرف کرد؟

در پاسخ این افراد می توان گفت: آموزش برنامه نویسی php تنها نیازمند کمی پشتکار است و شما می توانید با پیدا کردن یک منبع بسیار عالی برای آموزش، آن را در مدت یک ماه به صورت کامل بیاموزید و با استفاده از آموخته های خود سرویس های کوچکی را برنامه ریزی و تهیه کنید.

آموزش برنامه نویسی php را از کجا آغاز کنیم؟

آموزش برنامه نویسی php

یکی از سوال هایی که برای اکثر علاقه مندان به برنامه نویسی پیش می آید این است که پیش نیاز های آموزش php  چیست؟

باید بگوییم پیش نیاز های آموزش برنامه نویسی php پروژه محور به طور کلی شامل دو دسته می شوند.

  • پیش نیاز های فنی: این دسته شامل یادگیری زبان های برنامه نویسی مانند CSS  و html می باشد که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • پیش نیاز های غیر فنی: از جمله مهمترین پیش نیاز‌ های غیر فنی برای آموزش php  می‌ توان به دارای انگیزه و هدف گذاری مناسب بودن، آشنایی داشتن با زبان انگلیسی، آشنا بودن با الگوریتم و ریاضیات پایه، مهارت تایپ کردن، آشنایی با کامپیوتر و اینترنت اشاره کرد.

با یادگیری کامل این پیش نیاز ها می توانید سایت مورد نظر خود را طراحی نمایید. پس از مرحله نوبت به انجام پی در پی تمرینات php  می باشد که می توانید در حین آموزش این مرحله را انجام دهید.

بهترین راه برای آموزش برنامه نویسی php پروژه محور چیست؟

یکی از بهترین روش هایی که برای آموزش php به علاقه مندان پیشنهاد می شود، شرکت کردن در کلاس های حضوری و یا آنلاین آموزشی می باشد. مزیت این نوع کلاس ها، برطرف شدن تمامی مشکلات فنی و تخصصی توسط اساتید می باشد.

روش دیگری که می توان به آن اشاره نمود، استفاده از کتاب های تخصصی در زمینه آموزش برنامه نویسی به خصوص آموزش برنامه نویسی php پروژه محور می باشد که مسیر مشخصی را برای آموزش در پیش گرفته اند.

البته شایان به ذکر است که برخی از وب سایت ها نیز به آموزش برنامه نویسی php پروژه محور پرداخته اند که مطالب به صورت گسترده در آن ها قرار گرفته است.


اگر شما مایل به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش برنامه نویسی php پروژه محور می باشید، می توانید با مراجعه به وب سایت فیداکسو از مقالات مفید آن در این زمینه بهره مند شوید.

آکادمی آموزشی فیداکسو یکی از معتبر ترین و به روز ترین وب سایت های ایرانی می باشد که در زمینه برنامه نویسی فعالیت کرده و مقالات متعددی را در این زمینه به کاربران ارائه می کند.