سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکات مهم در آموزش برنامه نویسی php پروژه محور

PHP چیست؟

PHP در واقع یک زبان برنامه نویسی توسعه یافته می باشد که در طراحی و ایجاد صفحات پویای سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. کدنویسان از این زبان برای ایجاد وب اپلیکیشن های تعاملی، سایت های مختلف و سرویس های خاصی استفاده می کنند. به طور کلی این زبان برنامه نویسی بسیار محبوب بوده و سرویس های معروفی مانند فیسبوک، وردپرس، جوملا و یاهو با آن طراحی شده‌اند. این زبان را راسموس لردوف در سال 1373 ساخته و در حال حاضر نیز توسط گروه PHP در حال توسعه می باشد.

آموزش برنامه نویسی php پروژه محور

جالب است بدانید که PHP در ابتدا مخفف عبارت Personal Home Page محسوب میشد، اما اکنون با معنی PHP: Hypertext Processor شناخته می شود. در ادامه درباره این زبان و موضوع آموزش برنامه نویسی PHP پروژه محور صحبت می کنیم.

نحوه کار زبان PHP چگونه است؟

زبان PHP با زبان نشانه گذاری HTML ادغام شده و روی سرور اجرا می شود. زمانی که کاربر درخواستی به سرور ارسال می کند، سرور به درخواست دریافت کرده از طریق یک زبان برنامه نویسی پاسخ داده و آن را پردازش می کند. نتیجه نهایی این است که مرورگر کد های صفحه را از سرور دریافت و با استفاده از موتور رندرینگ خود، یک صفحه پویا به کاربر نشان می دهد. در مبحث آموزش برنامه نویسی PHP پروژه محور شما یاد می گیرید این صفحه را برای کاربران سایت طراحی کنید.

به علاوه نسخه 4.3 به بعد زبان PHP این قابلیت را دارد تا از command-line interface پشتیبانی کرده و برای ایجاد نرم افزارهای غیر وب یا نرم افزارهایی با واسط کاربری مورد استفاده قرار گیرد. 

فواید آموزش برنامه نویسی PHP

  • زبان PHP یک زبان اسکریپت نویسی رایگان و متن باز می باشد.
  • کاربرد آن در طراحی سایت ها وسیع است.
  • نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی محبوب تر بوده و بازار شغلی مناسب تری دارد.
  • دارای قابلیت برنامه نویسی شیء گرایی می باشد.
  • نیازی به نصب نداشته و در نتیجه به فضای پردازنده کمتری نیاز دارد.
  • انعطاف پذیری و مقیاس پذیری خوبی دارد.
  • این زبان در بهینه سازی سرعت صفحات وب از زمان پردازش در سرور موثر می باشد.
  • یادگیری آن با وجود منابع مختلف و معتبر امکان پذیر است.

آموزش برنامه نویسی php

آموزش برنامه نویسی PHP پروژه محور

همانطور که گفتیم، سورس ها و منابع مختلفی برای یادگیری زبان PHP وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این موارد رجوع به پکیج های آموزشی با عنوان آموزش برنامه نویسی PHP پروژه محور می باشد. در این پکیج ها معمولا مباحثی مانند نکات لازم برای یادگیری برنامه نویسی تحت وب، راه اندازی سایت های داینامیک، فروشگاهی و شرکتی، آشنایی با متغیرها، انواع داده ها و ثوابت در PHP، توابع و مقدمه‌ای بر برنامه نویسی ماژولار، اطلاعات مربوط به سرور و سایر موضوعات به شما آموزش داده می شود.

 

سایت معتبر و فعال فیداکسو ، یکی از سایت هایی که می توانید برای آموزش برنامه نویسی PHP پروژه محور به آن مراجعه کنید. با اطلاعات و منابعی که در این سایت قرار دارد، دانش خود را در زمینه زبان جذاب PHP بالا برده و وب سایت دلخواهتان را طراحی کنید.